شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده با مشارکت صندوق ملی محیطزیست اجرایی می‌شود

لینک کوتاه خبر:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده گفت: صندوق ملی محیطزیست به این طرح ورود کرد تا مردم بدانند که محیط زیست پیگیر اجرای مسئله با رعایت تمام الزامات است. 

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، علی سلاجقه در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان (لایروبی کانال آشوراده و طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده) با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده گفت:امیدوارم فاز دوم کار که طرح ‌طبیعت‌گردی آشوراده است نیز با رعایت تمام الزامات محیط زیستی که مدنظر ماست، پیش از سفر رییس جمهور محترم انجام شود تا این طرح به دست ایشان افتتاح شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به نگرانی‌هایی که در بحث طرح گردشگری #آشوراده وجود داشت، گفت: برای کاهش نگرانی‌ها و به این جهت که خیال مردم راحت شود، صندوق ملی محیطزیست به این طرح ورود کرد تا مردم بدانند که محیط زیست پیگیر اجرای مسئله با رعایت تمام الزامات است. 

سلاجقه اظهار داشت: رییس جمهور  محترم در سفر خود در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ دستوراتی درخصوص احیای خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی آشوراده دادند. خوشبختانه در راستای این دستورات رهاسازی آب دریا به سمت خلیج از طریق لایروبی کانال آشوراده با تلاش‌های استاندار محترم و سایر دستگاه‌ها اتفاق افتاد ک رییس جمهور محترم از این اتفاق ابراز رضایت کردند. در اینجا جا دارد، از آقای رستم قاسمی عزیز، وزیر وقت راه و شهرسازی که در این زمینه کمک کردند، نیز یاد کنیم.

وی با اشاره به کاهش تراز آب خزر گفت: امیدوارم تراز آب خزر به نحوی نباشد که این جریان برعکس شود اما اگر این اتفاق بیفتد هم می‌شود با گشایشی که اتفاق افتاده و آب رها شده، با راهکارهایی از اینکه جریان آب برگردد، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/