جمعه ۲۸-۰۲-۱۴۰۳ ۵:۳۳ ق٫ظ

اجرای طرح بیمه خسارت حیات وحش در کشور

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: طرح بیمه خسارت حیات وحش برای نخستین بار در تاریخ محیط زیست کشور در دولت سیزدهم اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، سجاد انجم شعاع با اشاره به اجرای طرح بیمه خسارت حیات وحش در کشور، اظهار کرد: بیمه خسارت حیات‌ وحش با کمک صندوق برای نخستین بار در تاریخ محیط زیست کشور در دولت سیزدهم از پارسال اجرایی شد.
وی افزود: تعارض میان انسان وحیات‌وحش سبب بروز خسارات به مزارع و دام‌ها از سوی حیوانات می‌شود که برای کاهش آن سازمان محیط‌زیست بیمه خسارت حیات‌وحش را در دستور کار قرار داد.
انجم شعاع گفت : در چند سال اخیر با توجه به توسعه شهر نشینی و نزدیک شدن محل سکونت انسان‌ها با محل زیست حیوانات تعارضاتی را ایجاد کرده و حیوانات برای تهیه غذا وارد حریم انسان ها می‌شوند، در واقع حیوانات وارد فضای زندگی ما نمی‌شوند بلکه در محدوده طبیعی خود دور می زنند این ما هستیم که وارد محدوده زندگی آنها شده ایم.
مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست تاکید کرد: دامداران برای محافظت از دام‌هایش و کشاورز هم برای محصولاتش اقدام به کشتن حیوانات می کنند که به آنها آسیب زده است ، این حرکت ضربه ای بر محیط زیست کشور وارد می کند که در برخی موارد قابل جبران نیست.
‏انجم شعاع تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از حیات وحش به دنبال راه حلی هم برای جبران خسارت جوامع محلی و هم حفظ جان حیوانات موضوع بیمه حیات وحش را در دستور کار قرار داد و‌ با توجه به اهمیت موضوع سازمان حفاظت محیط زیست با کمک صندوق ملی محیط زیست اقدام به بیمه برخی از گونه های حیات وحش کرده است.
مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: با هدف جبران بخشی از خسارات به کشاورزان و دامداران صندوق ملی محیط زیست پارسال بیمه حیوانات را تقبل کرد.
وی ادامه داد: در مرحله نخست گونه‌های در معرض خطر مانند پلنگ، خرس، گرگ، گراز، قوچ و میش، کل و بز و آهو که بیشترین خسارت را وارد می کنند تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *