علی عبدیزاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از عملکرد رسانهها در شناساندن «بیمه حیات وحش» به مردم انتقاد کرد و گفت در صندوق ملی محیط زیست پیوستهای رسانهای ویژهای برای این کار درنظر گرفتیم.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه «بیمه حیات وحش» برای نخستینبار در تاریخ محیط زیست کشور و به ابتکار صندوق ملی محیط زیست ایجاد شده گفت: سال گذشته چهارده میلیارد تومان به این بیمه اختصاص پیدا کرد که هفت میلیارد آن را صندوق ملی محیط زیست و هفت میلیارد دیگر را شرکت بیمهکننده تامین کرد.
عبدیزاده با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت به مردم عزیزمان پرداخت شده گفت: قرار است در قرارداد امسال سقف و کف خسارت بر اساس میزان ریسک و خسارتهایی که در دورههای گذشته رخ داده ارزیابی و یک نرخ مبتنی بر واقعیات درنظر گرفته شود.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه قرار نیست عدد اختصاص پیدا کرده کاهش پیدا کند گفت: میزان خسارت، سال به سال ضریب میخورد چه از بُعد حجم قیمتی و خسارتی چه از بُعد ارزش پولی که همه اینها باید در نظر گرفته شود.
عبدیزاده در توضیح فرایند پرداخت بیمه خسارت گفت: خسارتدیدگان از مسیر ادارات محیط زیست شهرستانی و استانی میتوانند برای ثبت خسارت وارده مراجعه کنند؛ گزارش خسارت از استان به سازمان محیط ز یست میآید و از سازمان به صندوق ارجاع داده میشود و در نهایت صندوق برای پرداخت، مطابق دستورالعمل به بیمه ارجاع میدهد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت پیشبینی شده با درنظر گرفتن مدیریت ریسک و راستیآزمایی خسارت، نحوه پرداخت، نظم و انضباط بهتری بگیرد و در نظر داریم خسارات جانی و انسانی را از محل مسئولیت اجتماعی شرکتهای بیمهای به خدمات بیمه حیات وحش اضافه کنیم.
عبدیزاده با انتقاد از عملکرد رسانهها در معرفی بیمه حیات وحش به مردم گفت بهصورت ویژه در بخش معرفی این بیمه به مردم و جامعه مخاطب آن اقدام خواهیم کرد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به ضرورت وجود پیوست رسانهای بر روی هر اقدامی که از سوی صندوق ملی محیط زیست انجام میشود گفت در دوران جدید با نگاه حرفهای بیمهای به ماجرا، موضوع فرایندها، ارزش کاری و پیوند صنعت بیمه و محیط زیست را اطلاعرسانی خواهیم کرد.
عبدیزاده تاکید کرد آنچه در بخش پیوست رسانهای بیمه حیات وحش دنبال میکنیم اطلاعرسانی صرف نیست بلکه ما درپی تبیین موضوع هستیم.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت تا پایان پاییز عقد قرارداد با شرکت بیمهای نهایی میشود اما تا پیش از آن، جامعه مخاطب بیمه حیات وحش میتوانند برای بهرهمندی از این بیمه درصدد جبران خسارت وارده برآیند.
عبدیزاده ابراز امیدواری کرد با برقراری پیوند بین محیط زیست و صنعت بیمه با رویکرد محیط زیستی، اقتصاد محیط زیستی و توسعه پایدار بهزودی در حوزه تامین مالی و ریسکهای مترتب بر این بخش شاهد اتفاقات خوبی باشیم.