سه شنبه ۲۷-۰۶-۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: باید بین محیط زیست و اقتصاد ارتباط برقرار کنیم‌

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست یکی از حیاتی‌ترین مسائل کشور است و بایستی چالش‌های محیط زیست را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات، فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: در حال حاضر مسئله محیط زیست یکی از حیاتی‌ترین مسائل کشور است و معضلات متعدد محیط زیستی داریم که به ابر چالش تبدیل شدند.

شینا انصاری افزود: گردوغبار و آلودگی هوا در بعضی از استان‌های غربی، جنوب‌غربی و شرق کشور زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و بایستی چالش‌های محیط زیست را به رسمیت بشناسیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: موضوع آلودگی هوا راهکارهای مشخصی دارد مثل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ارتقا کیفیت سوخت، ارتقا خودروها، توسعه حمل‌ونقل عمومی، بحث منابع، صنایع همه این‌ها موضوعاتی است که باید به موازات هم پیش برود.

خانم انصاری تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا در اولویت دستگاه‌ها نبوده است. ما چالش‌های محیط زیست مثل آلودگی هوا، فرونشست زمین، محدودیت آب را باید به رسمیت بشناسیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از بحث‌های ما اقتصاد سبز است، باید بین محیط زیست و اقتصاد ارتباط تنگاتنگ برقرار کنیم، در بحث پسماند و اقتصاد پسماند با دقت دیده شود تا بتوانیم دیگر از آن وضعیتی که الان مدیریت می‌شود به سمتی ببریم که بتوانیم مدیریت درست پسماند را داشته باشیم و دیگر پسماند یک مسئله لاینحل نباشد.

شینا انصاری ادامه داد: نیازمندیم تا دیپلماسی فعال محیط زیستی داشته باشیم، که یکی از بندهای سیاست ۱۵ گانه مقام رهبری بوده است. نیازمندیم که در مباحث مختلف هم برای منابع آب، گردوغبار تغییر اقلیم و سایر موضوعات در تعامل با کشورهای همسایه و همسایگان مسائلی را که در سطح منطقه داریم کاهش دهیم و آن‌ها را تقلیل دهیم.

لینک کوتاه خبر: