یکشنبه ۱۸-۰۶-۱۴۰۳ ۶:۳۳ ق٫ظ

دست همکاری صندوق ملی محیط زیست و بانک صادرات / افزایش تسهیلات‌دهی صندوق در خدمت حفظ محیط زیست

تفاهم‌نامه همکاری راهبردی میان صندوق ملی محیط زیست و بانک صادرات ایران با حضور رئیس سازمان محیط زیست و مدیران عامل صندوق ملی محیط زیست و بانک صادرات امضا شد.

 

به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات، فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تاکید همیشگی رئیس‌جمهور شهید به نقش بانک‌ها در توسعه طرح‌های اجرایی گفت: یکی از خیرترین و ماندگارترین محل‌های سرمایه‌گذاری، محیط زیست کشور است چرا که  اینجا یک سرمایه‌گذاری ثابت با ارزش افزوده بسیار بالا برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

سلاجقه گفت: از آنجاییکه در این دولت سعی شد، صندوق ملی محیط زیست در خدمت محیط زیست قرار بگیرد، لذا ما به آن به‌عنوان منبع درآمد نگاه نکرده‌ایم بلکه این صندوق، فرایند تسهیل‌گری دارد.

رئیس سازمان محیط زیست توجه مردم به مسائلی ازجمله دریاچه ارومیه، تولد توله یوزها و… را ازجمله سرمایه‌های اجتماعی محیط زیست دانست و گفت: بانک‌ها می‌توانند در این زمینه‌ها به ما کمک کنند و بانک صادرات نیز از بانک‌هایی است که همواره در چرخه اقتصاد کشور نقش مهمی داشته است‌.
سلاجقه افزود: منابع صندوق ملی محیط زیست محدود است و امیدواریم در نتیجه این تفاهم‌نامه، ظرفیت‌سازی برای جذب منابع بیشتر از سوی صندوق ملی محیط زیست صورت بگیرد.
معاون رئیس‌جمهور از بانک صادرات خواست به صندوق ملی، نه به چشم یک ارزش افزوده ریالی بلکه بلکه به چشم یک ارزش افزوده معنوی نگاه کند.

 

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، افزایش توان تامین مالی صندوق در طرح‌های محیط زیستی است.

عبدی‌زاده تاکید کرد: سرعت‌دهی به ارزیابی‌ها، معرفی و تسهیلات‌دهی طرح‌ها از رهگذر این تفاهم‌نامه با کمک بانک صادرات پیش خواهد رفت.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست نقطه عطف این تفاهم‌نامه را ورود به حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: با توجه به ماموریت‌های صندوق، یک همکاری خوب را در این حوزه پیش‌بینی می‌کنیم.

عبدی زاده تصریح کرد: این تفاهم‌نامه سرآغازی بر تامین مالی طرح‌های محیط زیستی کشور درحوزه‌های مدیریت پسماند، جلوگیری از تخریب محیط زیست و تقلیل آلاینده‌ها خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک صادرات نیز گفت: موضوع محیط زیست برای کشور دغدغه است و از اینرو بانک صادرات دغدغه‌مند به این حوزه ورود کرده است و تصمیم دارد منابع خود را به سمت طرح‌های محیط زیستی هدایت کند.

سیفی کفشگری افزود: بالغ بر ۶۲۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی ما در حوزه‌های مختلف است که با توجه به دغدغه محیط زیستی که داریم، می‌توانیم بخشی از این تسهیلات را در حوزه محیط زیست، فعال کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات گفت: این بانک می‌تواند بخشی از تسهیلاتی که شبکه مشتریان تقاضا می‌کند به سمت اصلاح فرایند محیط زیست هدایت و بخش دیگر را نیز به منابع صندوق اضافه کند.

 

انتظار می‌رود اجرای این تفاهم‌نامه به اعطای تسهیلات محیط زیستی برای کاهش آلایندگی‌ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست کمک کند.

 

 

لینک کوتاه خبر: