یکشنبه ۱۸-۰۶-۱۴۰۳ ۷:۲۸ ق٫ظ

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب واحد دامداری در استان البرز با حمایت مالی صندوق ملی محیط زیست

در آخرین روز از هفته محیط زیست با حضور رئیس سازمان محیط زیست و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، تصفیه‌خانه فاضلاب واحد دامداری در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات، فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست، در آخرین روز از هفته محیط زیست با حضور رئیس سازمان محیط زیست و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، تصفیه‌خانه فاضلاب واحد دامداری در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در حاشیه افتتاح این طرح گفت: صندوق ملی محیط زیست بیش از ۶۰ درصد از هزینه اجرایی طرح تصفیه‌خانه مکانیزه را به مبلغ ۶ میلیارد تومان تامین مالی کرده است.

عبدی‌زاده توضیح داد: واحدهای تولیدی و صنعتی که فعالیت آن‌ها به نوعی به محیط زیست به ویژه جلوگیری از تخریب زیست محیطی، آلاینده‌ها و پسماند گره خورده است می‌توانند به صندوق مراجعه و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست افزود: اولویت با طرح‌های فناورانه و تکنولوژیکی است که نرخ بهره‌وری بالاتری داشته باشد.

عبدی‌زاده گفت: هدف اصلی صندوق، رفع آسیب‌های محیط زیستی در گوشه و کنار کشور است.

صندوق ملی محیط زیست، سال ۱۴۰۰ و در راستای ماموریت خود یعنی کاهش آلایندگی و رعایت استانداردهای محیط زیستی به تامین مالی این طرح اقدام کرد. با اجرای این طرح، پساب تصفیه شده در این دامداری برای آبیاری فضای سبز اطراف استفاده می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: