شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۷:۳۶ ق٫ظ

کاهش آلودگی زیست محیطی اولویت صندوق ملی محیط زیست/ افتتاح ۴ طرح حوزه محیط زیست در دهه مبارک فجر

لینک کوتاه خبر:

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: ۴ طرح حوزه محیط زیست همزمان با دهه مبارک فجر در استان های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، سجاد انجم‌شعاع با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دریچه‌ای برای تحقق اهداف و آرمان‌های الهی ملت بزرگ ایران و به واقعیت پیوستن آرزوهای همه آزاداندیشان و مظلومان سراسر دنیا بود.

وی اظهار امیدواری کرد که همزمان با فجر انقلاب بتوانیم گام‌های موثری را در زمینه کاهش آلودگی هوا و رسیدن به هوایی پاک و عاری از هر گونه آلایندگی برداریم.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به افتتاح ۴ طرح کاهش آلودگی زیست محیطی در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، گفت: این طرح ها شامل تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی شرکت آذین فورج به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در روز در استان خراشان شمالی، بهسازی و نوسازی سیستم تصفیه هوا و نصب فیلتر شرکت آهک هیدراته در استان بوشهر ، مدیریت پسماند و تصفیه خانه دامداری در استان البرز و کنترل آلایندگی و بهسازی خط تولید شمش سرب در استان فارس بوده است.

انجم‌شعاع تصریح کرد: این طرح‌ها با بیش از یک‌هزار و ۴۷ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: صندوق ملی محیط زیست یکی از پشتوانه های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور است که با اعطای تسهیلات و حمایت مالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست ، همکاری در طرح‌های آموزشی و فرهنگ سازی برای بهبود شرایط زیست محیطی ، اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات و کارگاه ها و هرگونه منابع آلاینده برای  کاهش آلودگی زیست محیطی ،  نقش موثری در حفاظت و احیا و بهره برداری پایدار از محیط زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی دارد.

انجم شعاع تاکید کرد: تسهیلات به طرح‌های حوزه آب و فاضلاب ،پسماند، هوا و تجدیدپذیر پرداخت می‌شود که امیدواریم با تقویت توان مالی و منابع اعتباری صندوق ملی محیط زیست از طریق وصول درآمدهای پیش بینی شده در قانون و تحقق سایر درآمدها شاهد افزایش حمایت‌های مالی و اعطای تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های محیط زیستی در کشور باشیم‌.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست افزود: بر ایـن اساس از ابتدای  ۱۴۰۲ تـا پایـان دی مـاه تعـداد ۳۷ پـروژه در موضوعات آب و فاضلاب، پسماند ،هوا و تجدیدپذیر با رقم تسهیلات ۴،۳۳۴ میلیاردریال به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات حمایتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از این طرح ها ۱۳ طرح در بخش آب و فاضلاب، ۵ پروژه پسماند و ۱۹ پروژه انرژی های تجدید پذیر بود، تاکید کرد: از مجموع ۳۷ طرح معرفی شده ۲۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند که حدود مبلـغ ۱۵۷۹ میلیـارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *