شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۷:۴۵ ق٫ظ

نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز با تسهیلات صندوق ملی محیط زیست

لینک کوتاه خبر:

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اعلام کرد:

نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز با تسهیلات صندوق ملی محیط زیست

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، سجاد انجم شعاع در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست و شهرداری تبریز که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و نیز جمعی از صنعتگران این استان در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و گزارش های اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی، ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهر تبریز است.
مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری تبریز امضا کردیم مقرر شد در فاز اول با تسهیلاتی که صندوق در اختیار تاکسیرانی تبریز قرار می دهد، تاکسی هایی که بالای ۲۰ سال از عمرشان می گذرد تا پایان سال نوسازی شوند.
وی، خاطرنشان کرد: این موضوع هم در ماده ۴۱ قانون اصلاح الگوی مصرف و هم در قانون هوای پاک مورد تاکید قرار گرفته است، ضمن اینکه از وظایف صندوق ملی محیط زیست نیز محسوب می شود.
انجم شعاع با استقبال از ایده تشکیل صندوق مشترک اتاق بازرگانی تبریز و صندوق ملی محیط زیست، گفت: ما به دنبال آن هستیم که با کمک بخش خصوصی با اولویت شرکت های دانش بنیان، پروژه های محیط زیستی را در استان آذربایجان شرقی اجرایی کنیم.
در این مراسم، سجاد انجم شعاع به نمایندگی از صندوق ملی محیط زیست و یعقوب هوشیار به نمایندگی از شهرداری تبریز تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.
بر اساس این تفاهم ‌نامه و در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز، صندوق ملی محیط زیست متعهد شد به تاکسی های با عمر بیش از ۲۰ سال، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اعطا کند.
همچنین مدت زمان اجرای این تفاهم‌ نامه دو سال اعلام شده است.