شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۷:۵۲ ق٫ظ

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

لینک کوتاه خبر:

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز در دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ سجاد انجم شعاع، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست در این نشست به بیان برنامه‌های صندوق ملی محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: در صندوق ملی محیط‌زیست ما با برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت در مسیر توسعه و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود و این نشست را به فال نیک گرفته و امیدواریم با تعاملات دوسویه قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی در ادامه گفت: ما تلاش خواهیم کرد منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال۱۴۰۱  که به  اهمیت موضوع «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» تأکید فرمودند را در برنامه‌های تعاملی که با دفتر معاونت فناوری خواهیم داشت را لحاظ کنیم.

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با شعار محیط‌زیست سال ۱۴۰۱ «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» را در دستور کار خود قرار داده‌ و تلاش خواهیم کرد با تقویت و استفاده از حوزه دانش‌بنیان ماهم به نتایج درخشانی دست پیدا کنیم.

انجم شعاع در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در دفتر معاونت فناوری ریاست جمهوری وجود دارد نیز گفت: امیدواریم با همکاری که با شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده خواهیم داشت، بتوانیم از ظرفیت‌های فنّاوری نوین در جهت محیط‌زیست و مدل‌های کاربردی که می‌توانند نقش‌آفرینی مطلوبی در حوزه محیط‌زیست داشته باشند را شاهد باشیم.

وی در ادامه خواستار استفاده از  پلتفرم  محیط‌زیستی شد که در این نشست تصمیم گرفته‌شد، صندوق  ملی محیط‌زیست با مطالعه و نیازسنجی و همچنین مدل‌هایی که مدنظر دارد و می‌تواند در تقویت مالی صندوق نقش بسزایی داشته باشند را احصاء و جهت تهیه استارت آپ های کاربردی به شرکت‌های معرفی‌شده از سوی دفتر معاونت فناوری قرار داده تا در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

در فرایند این نشست هم‌اندیشی سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت:امیدواریم این نشست مقدمه‌ای برای همکاری‌ها و همدلی‌ها برای حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه محیط‌زیست باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه محیط‌زیست وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد ازجمله این موارد می‌توان به حضور شرکت‌های بزرگ ازجمله مجموعه‌ شرکت‌های نفتی و معادن اشاره کرد.

وی همچنین، تهیه پلتفرمی که بتواند (پایش آنلاین) برای سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام دهد را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که امیدواریم با همکاری این معاونت انجام شود، بحث تهیه برنامه جامعی است که با پایش آنلاین، در قدم اول در حوزه صنایع آن را به اجرا برسانیم که می‌تواند نقش مهمی در بحث مالی و تقویت صندوق ملی محیط‌زیست داشته باشد را دنبال خواهیم کرد.

همچنین از برنامه‌های دیگر این نشست هم‌اندیشی مقرر شد صندوق ملی محیط‌زیست برنامه‌هایی که می‌توانند بستر همکاری با شرکت دانش‌بنیان داشته باشند را، تهیه و در اختیار دفتر معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار داده تا در نشسته‌­های آتی در رابطه با آن‌ها و نحوه همکاری تصمیم‌گیری شود.

ستاری با تأکید به استفاده از بخش خصوصی در زمینه همکاری با محیط‌زیست گفت: باید در حوزه محیط‌زیست بخش خصوصی را به میدان آورد تا با ارائه کارکرد درست و اقتصادی زمینه همکاری فراهم شود.

ستاری به ظرفیت‌های خوب شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: ما خوشبختانه در این حوزه بهترین شرکت‌ها را داریم که می‌توانند با بهره‌گیری از فنّاوری‌های نوین بهترین همکاری و تعاملات را داشته باشیم و همواره به این موضوع تأکید داریم که بستر و ظرفیت‌های موجود می‌تواند بهترین اتفاقات را در حوزه محیط‌زیست رقم بزند