شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۷:۱۹ ق٫ظ

مهر تایید مجمع بر صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ صندوق ملی محیط زیست

لینک کوتاه خبر:

مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق ملی محیط زیست با حضور دکتر سلاجقه معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان رئیس مجمع و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های امور خارجه، نیرو، صمت، امور اقتصادی ودارایی و جهاد کشاورزی برگزار و صورت‌های مالی صندوق ملی محیط زیست مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ را مصوب کردند.

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، علی سلاجقه در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صندوق ملی محیط زیست که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد از عمکرد صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۴۰۱ تقدیر کردند و بر لزوم تقویت بنیه مالی صندوق ملی محیط زیست برای ارتقای شاخص‌های محیط زیستی کشور تاکید کرد.

وی افزود: اگر اساسنامه صندوق محدودیت هایی دارد باید سریعا زمینه اصلاح آن فراهم شود. معاون رییس جمهور با اشاره به بنیه مالی ضعیف صندوق ملی محیط زیست، گفت: با وجود تلاش اعضای هیات مدیره صندوق برای حمایت از طرح های محیط زیستی، شاید بنیه ضعیف مالی این صندوق، مدیران را در خیلی از تصمیم گیری ها دچار تردید کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به اعضای هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست تصریح کرد: شما باید با استفاده از راهکارها و مدل های اقتصادی، بنیه مالی صندوق را تقویت کنید و در این زمینه از همکاری با بانک ها و بازار سرمایه هم بهره بگیرید.

سلاجقه افزود: در انتخاب بانک های عامل باید بانک هایی مورد توجه قرار گیرند که از منظر محیط یستی به صندوق نگاه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیات مدیره صندوق با وجود همه کمبودها و محدودیت ها، عملکرد مطلوبی داشته است اما می بایست با یک دید جهادی و به صورت چابک، اقداماتی برای بهبود عملکردها انجام شود.

معاون رییس جمهور با ابراز رضایت از شفاف سازی فرآیندهای صندوق، گفت: خوشبختانه ما گزارش های عملکردی خوبی از صندوق دریافت می کنیم که در دولت هم مطرح می شود. ریاست محترم مجمع این موضوع را نشان از حرکت صحیح صندوق در دوره انجم شعاع دانست.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از شفافیت صندوق در تامین و هزینه کرد منابع خبر داد و افزود که در این راستا از دی ماه سال ۱۴۰۱ صورتهای مالی تفضیلی صندوق به همراه گزارش حسابرس و بازرس قانونی انتشار عمومی یافته و در و از طریق سامانه کدال در دسترس مردم قرار گرفته است که این موضوع در راستای سیاست‌های شفاف سازی دولت مردمی و انقلابی انجام شده است. همچنین وی از تصویب نمودن دستورالعمل مسئولیت اجتماعی صندوق جهت اخذ کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته خبرداد.

 سجاد انجم شعاع در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صندوق ملی محیط زیست به ارائه گزارش فعالیت‌های این صندوق در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد: در اعطای تسهیلات فرآیندها مشخص و به استانها ابلاغ گردیده است و قرارداد اعطای تسهیلات تلفیقی با بانک توسعه تعاون به میزان ۷۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است و هدف گذاری صندوق براساس برقراری عدالت بین استانی بوده است و نرخ‌ تسهیلات برای مناطق محروم و شرکتهای دانش بنیان را ترجیحی دانست و اعلام کرد تا پایان سال ۱۴۰۱ از طریق بانکهای ملی و توسعه تعاون مبلغ ۲.۳۵۱.۶۷۶ میلیون ریال تسهیلات در حوزه‌های  تصفیه و بازچرخانی آب، آلودگی هوا، پسماند انجام شده است که حاکی از رشد ۲۲۹ درصدی نسبت به دوره قبل را دارد.

وی از عقد قرارداد بیمه سراسری حیات وحش برای گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر در ماه پایانی سال گذشته با همکاری صندوق بیمه کشاورزی کشور خبر داد که برای اولین بار در تاریخ محیط زیست کشور در دولت سیزدهم انجام پذیرفته است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات خرد در راستای کاهش آلودگی هوا از طریق نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر تبریز خبر داد که در سال جاری نیز در سایر کلانشهرها بخصوص اصفهان و تهران در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در راستای تنوع بخشی از روش تامین مالی از طریق پویش‌های مردمی با همکاری بانک‌های تجارت و ملی برای گونه‌های در معرض انقراض حیات وحش استفاده شده است و در این راستا هزینه‌های دامپزشکی و تغذیه توله یوزهای آذر و توران توسط صندوق ملی محیط زیست پرداخت شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی از صورت های مالی صندوق ملی محیط زیست تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ قرائت شد که این گزارش، صورت های مالی صندوق را از تمام جنبه های دارای اهمیت، مطلوب ارزیابی کرد. بدین ترتیب برای دومین سال متوالی صورتهای مالی صندوق ملی محیط زیست به صورت مطلوب و بدون بند شرط مصوب می‌گردد و در روزهای آینده از طریق سامانه کدال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/