شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

روز جهانی محیط زیست گرامی باد

لینک کوتاه خبر:

بسمه تعالی

 

“حفظ حریم محیط زیست باید جزئی از فرهنگ عمومی بشود”.                                    مقام معظم رهبری

 

حفاظت از محیط زیست این سرمایه عظیم خدادادی، رابطه تنگاتنگی با فرهنگ، باورها، آداب و ارزش‌ های اخلاقی ملل مختلف دارد و بدون تردید کوچکترین آسیب زیست محیطی در هر نقطه جغرافیایی زمین، مشکلی برای کل جهان و بالطبع بشریت محسوب می شود.

عزم جهانی برای حفاظت از محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال ۱۹۷۲در سوئد شکل گرفت. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲، ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد.

شعار امسال روز جهانی محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» تک تک ما انسان ها را در سراسر جهان تشویق می‌کند که برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر برای نسل های آینده تلاش کنیم.

هفته محیط زیست برای یادآوری این نعمت بزرگ الهی است که وفق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هرگونه فعالیت اقتصادی آن باید مطابق با اصول حفاظت از طبیعت و محیط زیست باشد و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئله محیط زیست مسئله ای تجملاتی و درجه دوم نیست بلکه یک مسئله حیاتی است و شهید جمهور آیت الله رئیسی نیز اهتمام ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست داشتند و توسعه را فرع بر محیط زیست دانستند و در دولت سیزدهم اقدامات مهم و زیربنایی در راستای حفاظت از محیط زیست کشور انجام دادند.

در آغاز هفته محیط زیست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط‌بان و حافظان فداکار و ایثارگر محیط زیست که در بحران‌ها خالصانه، صادقانه و شجاعانه جان خود را فدا کردند، از زحمات همه حافظان طبیعت و فعالان این عرصه در محیط زیست، سمن‌‌های محیط زیستی، گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و همه اقشار مردم در حفاظت و حمایت از محیط زیست تشکر و قدردانی می‌نماییم و امیدواریم همه در حفاظت و صیانت از این انفال الهی کوشا باشیم.

 

صندوق ملی محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *