شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

برگزاری اولین جلسه حضوری مجمع عمومی صندوق ملی محیط‌زیست

لینک کوتاه خبر:

در مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۳ مجمع عمومی عادی به‌صورت فوق‌العاده صندوق ملی محیط زیست در محل سالن اجتماعات سازمان حفاظت محیط‌زیست رأس ساعت ۱۱ صبح با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و رئیس مجمع عمومی، حضور نماینده تمامی اعضای مجمع، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران صندوق ملی محیط‌زیست برای نخستین بار به‌صورت حضوری برگزار شد.

 

این مجمع که برای اولین بار از تاریخ شروع به کار صندوق به صورت حضوری و با حضور تمامی نمایندگان تمام اعضا در راستای تغییر رویکرد رئیس مجمع و اعضای هیئت‌مدیره جدید و مدیرعامل با هدف تعامل و هماهنگی بیشتر، افزایش شفافیت در فعالیت، ضابطه مند نبودن عملکرد و تایید صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ تشکیل شد.

در ابتدا علی سلاجقه رئیس مجمع عمومی ضمن خیرمقدم خدمت نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت و معدن و تجارت و امور خارجه از لزوم و اهمیت تعامل گسترده و پیوسته اعضای هیئت‌مدیره با نمایندگان مجمع و همچنین بر حرکت در چارچوب قوانین و مقررات و شفافیت بیشتر در جهت اعتمادسازی برای اشخاص حقیقی و حقوقی تأکید داشتند.

ایشان مأموریت هیئت‌مدیره جدید را مبتنی بر ضابطه­ مند نمودن هرچه بیشتر فرآیندهای صندوق در جهت تسریع در اعطای تسهیلات به صنایع و سایر ذینفعان، بر اساس مفاد اساسنامه بیان کردند.

در ادامه سجاد انجم شعاع، نائب رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق ملی ضمن تشکر از زحمات هیئت‌مدیره و مدیرعامل پیشین، عملکرد سال ۱۳۹۹ صندوق و برنامه‌های آتی هیئت‌مدیره فعلی را بیان کردند، در این راستا بر لزوم ایجاد فرآیند مدیریت پسماندهای صنعتی و توسعه نیروگاه های تجدید پذیر و پاک در قالب ارائه تسهیلات و مشارکت در سرمایه‌گذاری تأکید کردند، همچنین استفاده از ابزارهای نوین مالی و اوراق مالی اسلامی در جهت پیشبرد اهداف صندوق را از برنامه‌های آتی اعلام کردند.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت و اعضا نظرات سازنده و اصلاحی خود را بیان کردند، در پایان مقرر شد که هیئت‌مدیره گزارش‌های عملکرد خود را هر سه ماه یکبار برای ریاست مجمع و سایر اعضا ارسال نماید.