شنبه ۰۶-۰۵-۱۴۰۳ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

اهدای خودروی تانکرآبرسانی از سوی صندوق ملی محیط زیست به ساکنین روستاهای سیستان و بلوچستان

لینک کوتاه خبر:

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از اهدای یک دستگاه خودروی تانکر آبرسانی به ظرفیت ۱۲هزار لیتر از سوی صندوق ملی محیط زیست به ساکنین روستاهای منطقه حفاظت شده باهوکلات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان،
داودمیرشکار با بیان اینکه اهدای این خودروی تانکر آبرسانی به منظور تأمین آب شرب روستاهای محل زیست گاندو یا تمساح پوزه کوتاه در راستای کاهش تعارضات بین انسان و گونه های حیات وحش انجام شده است، اظهار کرد: روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده باهوکلات در شهرستان دشتیاری که به عنوان میزبان گونه در معرض خطر انقراض گاندو شناخته شده اند، در برنامه های حمایتی صندوق ملی محیط زیست قرار گرفتند.

وی افزود: اهدای تانکر آبرسانی توسط صندوق ملی محیط زیست از جمله برنامه های حمایتی این صندوق است و مراسم اهدای آن با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، فرماندار دشتیاری، نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، رییس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستای باهوکلات و جمعی از ساکنین و ریش سفیدان منطقه انجام شد.
میرشکار تصریح کرد: برنامه های آموزشی جوامع محلی و ارائه بسترهای مناسب جهت استفاده بهینه از منابع به منظور کاهش تعارضات انسان و حیات وحش از جمله برنامه های انجام شده و در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست است.
سجاد انجم شعاع مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح بیمه حمایت از گونه گاندو، حمایت از طرحهای دانش بنیان در راستای نجات این گونه در معرض خطر انقراض، بوم گردی و اجرای پایلوت سبز در منطقه حفاظت شده باهوکلات به منظور استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، مدیریت پساب و پسماند، افزایش فضای سبز و ایجاد بوم گردی با مشارکت جوامع محلی در راستای گسترش اشتغال سبز و معیشت جایگزین در دستور کار صندوق ملی محیط زیست قرار دارد.