جمعه ۲۷-۰۷-۱۴۰۳ ۹:۵۳ ق٫ظ

دانش‌ بومی محیط زیستی هر استان کتاب شد

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ۷۰ عنوان کتاب محیط زیستی رونمایی شد.

 

به گزارش مرکز مدیریت ارتباطات، فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل طرح پرچمداری و کتابچه دانش بومی محیط زیستی استان‌های سراسر کشور، ازجمله موضوعات ۷۰ کتابِ رونمایی شده است.

آقای سلاجقه افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و مستندسازی دانش بومی، مجموعه‌ای از دانش بومی محیط زیستی استان‌ها شناسایی، گردآوری و در قالب یک کتاب مستقل برای هر استان تدوین و چاپ شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کتابت، کار بسیار سختی است؛ در حال حاضر با پیشرفت فناوری، ابزار ارتباطی و اطلاع‌رسانی متعددی در دسترس است ولی هیچکدام جای کتابت را نمی‌گیرد، چرا که کتاب برای همیشه ماندگار است.

علی سلاجقه افزود: متاسفانه مردم بیشتر در وسایل حمل‌ونقل عمومی مشغول گوشی‌های همراه خود هستند ولی در برخی دیگر از کشورها می‌بینیم که مردم در این فضا به مطالعه کتاب یا روزنامه مشغول هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر در یک جامعه کمتر به علم و کتابت توجه شود، آن جامعه سیل نزولی طی خواهد کرد، بنابراین توجه به کتابت از اهمیت زیادی برخوردار است و کشوری که اندیشمندان را در این زمینه تشویق کند، موفق‌تر خواهد بود.

سلاجقه ادامه داد: محیط زیست از سویی مقوله‌ای اجتماعی و از سوی دیگر موضوعی زیربنایی تلقی می‌شود اما در هر دو جنبه به کتابت، آموزش و جلب مشارکت مردم نیاز است و هرچه در این زمینه بودجه تخصیص دهیم، سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۳۱ کلید واژه را بر اساس ویژگی‌های خاص هر استان استخراج و در قالب طرح پرچمداری مطرح کرده است.

لینک کوتاه خبر: